فروشگاه اینترنتی ژوتی
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

اهمیت داشتن روتین پوستی در تابستان و معرفی ۴ نوع روتین پوستی

اهمیت داشتن روتین پوستی در تابستان

اهمیت داشتن روتین پوستی در تابستان

اهمیت داشتن روتین پوستی در تابستان

اهمیت داشتن روتین پوستی در تابستان

در این مقاله قصد داریم راجب اهمیت داشتن روتین پوستی در تابستان و معرفی ۴ نوع روتین پوستی مثل روتین پوستی مطالب مفید و کاربردی به شما عزیزان ارائه دهیم.

پوست انسان همواره به مراقبت نیاز دارد به خصوص در فصل تابستان که باید بیشتر با راهکارهای مراقبت پوستی آشنا باشید و در واقع از ایجاد آفتاب سوختگی، حساسیت و خشکی پوست جلوگیری کنید. از آنجا که در فصل تابستان میزان تابش نور خورشید و همچنین اشعه uv بیشتر از فصل های دیگر است،.

اگر روتین پوستی مناسب نداشته باشید، ممکن است با مشکلات پوستی متعددی روبرو شوید؛ از جمله آسیب هایی که نور خورشید بر روی پوست می تواند ایجاد کند عبارتند از:

پیری زود هنگام پوست، آفتاب سوختگی، خشکی پوست، از بین بردن زیبایی پوست، ایجاد لکه های پوست و … که این آسیب ها در تابستان شدت بیشتری خواهند داشت؛ بنابراین باید یک روتین مناسب برای پوست خود در نظر بگیرید تا پوست تان دیرتر دچار چین و چروک شود و جوانی و شادابی خود را حفظ کند.

روتین پوستی کره ای

روتین پوستی کره ای

روتین پوستی کره ای

مراقبت از پوست به شیوه کره ای ها، مسئله‌ای است که همه به دنبال آموختن آن هستند. همانطور که می دانید پوست کره ای ها در صاف و شفاف بودن بسیار مشهور است. نوع تغذیه و مراقبتی که استفاده میکنند باعث داشتن پوست سالم در این افراد شده است. روتین پوستی کره ای به نام “کی بیوتی” در سراسر جهان شناخته شده است.

بیایید ببینیم مراقبت از پوست به سبک کره ای ها چیست؟

محصولات زیبایی کره ای از زمان های پیش وجود داشته اند و برند یا شخص خاصی آنها را کشف نکرده است. احترام به پوست، اساس و پایه روتین پوستی کره ای می باشد. در این روتین پوستی از محصولاتی که از مواد خشن درست شده اند استفاده نمی شود، زیرا به پوست آسیب می رسانند.

 در واقع هدف مراقبت پوستی کره ای، بهتر کردن طبیعت پوست شماست که از راه هایی مثل آبرسانی، تغذیه، حفاظت و پاکسازی مهیا می گردد؛ بنابراین این نوع روتین پوستی به شما ظاهر جذابی می دهد و پوست آن را شکوفا می کند.

دلیل محبوبیت روتین پوستی کره ای در دنیا چیست؟

دلیل محبوبیت روتین پوستی کره ای در دنیا چیست؟

دلیل محبوبیت روتین پوستی کره ای در دنیا چیست؟

موضوعی که توجه آمریکایی‌ها را جلب کرد، نتایج شگفت انگیز استفاده از روتین پوستی کره ای بود. محصولاتی که آمریکا به بازار عرضه می کرد گران قیمت بودند، اما محصولات کره ای با هزینه کمتر، نتایج بهتری را به دنبال داشتند، این محصولات پوست را شفاف کرده و مشکلات پوستی را حل می کردند.

اصطلاح “پوست شیشه ای”

اصطلاح “پوست شیشه ای” مخصوص روتین پوستی کره ای است. پوست شیشه ای به پوستی گفته می‌شود که بسیار شفاف، صاف، روشن و بی عیب و نقص می باشد.

تا اینجا درباره روتین پوستی به سبک کره ای اطلاعاتی را کسب کردیم؛ حال ببینیم این روتین چه مراحلی دارد؟

روتین پوستی کره ای به طور معمول شامل ۱۰ مرحله زیر می شود:

۱-پاکسازی پوست

اولین مرحله از این روتین، پاکسازی پوست از انواع آلودگی ها می باشد که این آلودگی ها در آرایش صورت که روی پوست مالیده شده است، جذب و به منافذ پوست وارد می شوند. محصولی که بر پایه روغن است بهترین عاملی است که می توان برای پاک کردن آرایش و آلودگی صورت استفاده کرد، زیرا علاوه بر پاکسازی، پوست را مرطوب نیز می‌کند.

۲-شستشوی صورت

از آن جا که آلودگی هایی در عمق پوست می تواند نهفته بماند، پاکسازی فقط به مرحله اول بسنده نمی شود، از این رو باید محصولی به کار ببرید که به صورت عمیق پوست‌ تان را پاکسازی کند.

ژل شستشوی صورت نوتروژینا، یک محصول شوینده عالی است که به پاکسازی عمیق پوست کمک کرده و تمام آلودگی های پنهان در منافذ پوست مثل آلودگی های محیطی، عرق و … را به طور کامل برطرف میکند و هم چنین ph پوست تان را نیز به درستی تنظیم می کند.

۳-لایه برداری پوست

مرحله دیگر روتین پوستی کره ای، اسکراب یا لایه برداری می باشد. یک اسکراب مناسب، باعث از بین رفتن موارد زیر می شود: جوش های سرسیاه و سر سفید، عوامل ایجاد کننده آکنه و سلول های مرده پوست.

 اسکراب های پوست را باید هفته ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید؛ اما اگر پوستتان حساس است هفته ای یک مرتبه نیز برایتان کافی می باشد. استفاده از اسکراب به صورت روزانه باعث حساس شدن پوست شده و لایه سطحی پوست را از بین می برد.

۴-تونر ها

تونر های کره ای، حاوی عصاره های طبیعی اند و از خواص ملایمت و سازگاری با پوست برخوردارند. تونرها آبرسان هستند و خشکی پوست را از بین می برند.

۵-اسانس ها

اسانس ها پوست را به صورت عمیق آبرسانی می‌کنند؛ در واقع تکمیل کننده نقش تونر‌ها هستند و پوست را از رطوبت اشباع می کنند. همچنین مواد ضد پیری و تقویت کننده در خود دارند.

۶-ماسک های ورقه ای

ماسک های ورقه ای کاربرد آسانی دارند و مغذی پوست هستند، به همین دلیل بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته اند. ماسک های ورقه ای، منافذ پوست را باز کرده و مواد مغذی وارد پوست می شوند و سلول های آسیب دیده را ترمیم می کنند. ماسک  ویتامین سی بیو آکوا پیشنهاد ما به شماست که تمام مواد مورد نیاز پوست تان را در خود جای داده است.

۷-سرم ها

سرم ها، حاوی مواد ضروری مثل انواع ویتامین های E، A و C هستند که بسیار سبک اند و سریعا جذب پوست می شوند. همچنین کلاژن و الاستین موجود در این محصولات، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.

۸-مرطوب کننده

در این مرحله برای حفظ رطوبت هایی که از محصولات قبل جذب شده‌اند، باید از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید. کرم مرطوب کننده، پوست را آبرسانی کرده و همچنین مواد مغذی جذب شده را حفاظت می نماید.

۹-کرم دور چشم

یک مرحله از روتین پوستی کره ای مختص مراقبت از پوست اطراف چشم می باشد. برای حفاظت از این قسمت صورت، محصولاتی مانند کرم «ژل، سرم» دور چشم موجود است.

نقش این محصولات، جلوگیری از ایجاد چین و چروک، رطوبت رسانی و رفع تیرگی و پف اطراف چشم می باشد. کرم دورچشم ویتامین سی بالانس محصولی است که سلامت و زیبایی پوست دور چشم تان را به خوبی تامین می نماید.

۱۰-ضد آفتاب ها

مرحله آخر روتین پوستی کره ای، استفاده از ضد آفتاب هاست. همان طور که می دانید، این محصولات برای مراقبت از پوست در برابر اشعه های مضر و خطرناک نور خورشید بکار می روند. محصولی که می خواهیم به شما پیشنهاد کنیم، کرم ضد آفتاب سیمپل است که با استفاده از آن پوستتان به طور کامل در برابر نور خورشید محافظت خواهد شد.

روتین پوست یعنی مراقبت هایی که شما برای پوست تان انجام می دهید تا جوانی پوست خود را همواره حفظ کنید. مزیت مهم روتین پوست این است که در خانه و با هزینه کم انجام می گیرد. روتین های مراقبت از پوست می تواند گاهی اوقات سخت و وقت گیر باشند. در واقع عمل کردن به آن ها و مداومت در انجام دادنشان حوصله زیادی می خواهد.

اما امروزه داشتن یک پوست زیبا و سالم خیلی مهم است، زیرا شما را جذاب تر می کند و اعتماد به نفس لازم برای حضور در جامعه را برایتان مهیا می سازد. روتین های پوستی یک سرمایه‌ گذاری بلند مدت است که شما برای حفظ سلامتی پوست تان باید انجام دهید.

انواع روتین پوستی

انواع روتین پوستی

انواع روتین پوستی

در این بخش می خواهیم با انواع روتین پوستی آشنا شویم.

۱-روتین پوستی صبح

اگر می‌خواهید پوستی کامل و بی نقص داشته باشید، باید هر روز صبح را با یک روتین صبحگاهی مناسب آغاز کنید. می خواهیم مراحل مفید این نوع روتین پوستی را برایتان معرفی کنیم:

-پاک کردن باقی مانده آرایش شب قبل

اگر شب بنا به دلایلی نتوانسته اید آرایش صورت خود را به طور کامل پاک کنید، می توانید با استفاده از روغن های طبیعی و سبک این کار را انجام دهید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که وقتی صورت تان را با این روغن‌ها ماساژ می‌دهید، فشار زیادی به پوستتان نیاورید تا از ایجاد چین و چروک جلوگیری گردد.

-شستن پوست صورت هنگام صبح

وقتی نوبت شستشوی پوست می‌رسد، بهتر است از مواد متناسب با نوع پوستتان استفاده کنید تا آثار آلودگی و چربی را از بین ببرد. محلولی که ph پایینی دارد، می تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. دقت کنید هنگام خشک کردن پوست، حوله را با خشونت روی پوستتان نکشید، چون در این حالت، پوست حساس تر است و زودتر دچار آسیب می شود.

-استفاده از تونر

این بخش از روتین پوستی صبح، به شما اطمینان می دهد که به طور کامل از شر آلودگی ها خلاص شده اید. مزایای استفاده از تونر ها به شرح زیر است؛ تنظیم سطح ph پوست، سهولت در کاربرد، کوچک کردن منافذ پوست و کنترل چربی اضافی پوست.

-سرم های مخصوص پوست

یکی از محبوب ترین محصولات مراقبت از پوست، سرم ها هستند. دقت کنید سرم مخصوص نوع پوست خود را انتخاب کنید سرم ها باعث افزایش کلاژن پوست، کاهش روند پیری، مقابله با آکنه و روشن شدن پوست می شوند.

-استفاده از مرطوب کننده

پس از این که نوع پوست تان را مشخص کردید، انتخاب یک مرطوب‌کننده مناسب می تواند به شما کمک کند تا پوست تان آبرسانی شود. مرطوب‌کننده‌ها، وظیفه مراقبت از پوست در برابر خشکی را به عهده دارند.

-استفاده از ضد آفتاب

آخرین مرحله از روتین پوستی صبح، مختص ضد آفتاب هاست. ضد آفتاب، لایه محافظتی در برابر اشعه مضر خورشید ایجاد کرده و مانع آسیب رساندن نور خورشید به سلول های پوست می شود.

۲-روتین پوستی شب

یکی از بهترین زمان ها برای رسیدگی به پوست، شب هنگام است. پوست مانند بدن، در شب به استراحت نیاز دارد. همچنین شب فرصتی است تا علاوه بر استراحت، به ترمیم پوست بپردازید. طبق تحقیقات ترمیم پوست در شب سریع تر انجام می گیرد؛ بنابراین روتین پوستی شب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مراحل روتین پوستی شب را در ادامه ذکر می کنیم:

-شستشوی صورت

همانطور که می دانید، اگر آرایش روی صورت بماند، باعث بسته شدن منافع پوست، ایجاد جوش و لک می شود؛ البته این مطلب به این معنی نیست که اگر آرایش نمی کنید پوستتان را قبل از خواب نشویید. در هر حال، شستن صورت قبل از خواب، با هدف از بین بردن آلودگی هاست.

-تونر

پس از آنکه صورتتان را شستید، نوبت استفاده ازتونر است. تونر، پوست را تغذیه کرده و رطوبت و چربی آن را در حالت تعادل نگه میدارد. زمان طلایی استفاده از تونر، شب ها بعد از شستن صورت است.

-کرم شب

محصولی بسیار پرطرفدار در بین بانوان بوده و برای حفظ سلامت پوست در طول خواب شبانه بسیار مهم است. از آنجا که در طول روز، روی پوست، لایه ای از آرایش و آلودگی می نشیند، پوست تمیز شب، برای جذب مواد مغذی، بهترین بستر است و همین مسئله الزام استفاده از این کرم را نمایان می کند.

-کرم دور چشم

از آنجا که بافت پوست اطراف چشم با سایر قسمت های پوست صورت متفاوت است، کرم مخصوص خود را می طلبد. با استفاده کرم دور چشم از سنین جوانی، از ایجاد هرگونه آسیب در اطراف چشم جلوگیری می کنید.

۳-روتین پوستی کیوت

از آن جا که بدن در دوران نوجوانی از لحاظ هورمونی دچار تغییر می شود، داشتن روتین پوستی مناسب می تواند به داشتن پوست سلامت در بزرگسالی کمک کند. روتین پوستی کیوت، از پیری زودرس پوستتان جلوگیری کرده و باعث می شود پوست در بهترین حالت ممکن بماند.

در این قسمت می خواهیم نکات مفید روتین پوستی کیوت را ذکر کنیم:

-پاک کننده ای متناسب با نوع پوست خود برگزینید و سعی کنید هنگام شستشوی صورت از فیس براش استفاده کنید.

-همواره پوست خود را هیدراته و مرطوب نگه دارید.

-حداقل یک بار در طول هفته پوستتان را لایه برداری کنید.

-اگر آکنه دارید، به درمان آن ها اقدام کنید.

-استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.

-مراقب لب هایتان باشید. (بالم لب بزنید، لب هایتان را اسکراب کنید.)

۴-روتین پوستی دخترانه

اگر به پوستتان رسیدگی نکنید، با مشکلاتی مثل آکنه، جوش های سرسیاه و سرسفید و … مواجه خواهید شد. برای داشتن یک روتین پوستی دخترانه کامل، به چند نکته باید توجه کنید: استفاده از پاک کننده مناسب، شوینده مخصوص پوست، لایه بردارها، تونرها، انواع ماسک های پوست، کرم های مرطوب کننده، ضدآفتاب ها.

ترتیب روتین پوستی

ترتیب روتین پوستی

ترتیب روتین پوستی

ترتیب روتین پوستی، مراحل متعددی دارد که این مراحل نقش مهمی در سلامت پوست ایفا می‌کنند. هر چقدر وقت و حوصله بیشتری در انجام دادن این مراحل به خرج دهید، به همان نسبت پوستتان شاداب تر خواهد بود. ترتیب روتین پوستی شامل سه گام اصلی میشود:

۱-پاکسازی پوست از آلودگی ها

مهمترین گام روتین پوستی، پاکسازی آن است که در سه مرحله انجام می گیرد؛ ابتدا با استفاده از محصولاتی مثل میسلار واتر، شیر پاک کن، روغن های پوستی و … مواد آرایشی و چربی های پوست را تمیز کرده، در قدم دوم پوست را با شوینده متناسب شستشو داده و در آخر از ماسک های پاکسازی استفاده می شود.

۲-متعادل سازی پوست

در این مرحله جهت برگرداندن ph پوست به حالت اولیه، موادی مثل تونر ها و سرم ها به کمک می آیند.

۳-مرطوب کردن و آبرسانی پوست

در گام آخر ترتیب روتین پوستی محصولاتی مثل کرم دور چشم، آبرسان پوست، مرطوب کننده مناسب و ضدآفتاب به کار برده می شود.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. در غیر اینصورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالاتتون جواب می‌دهیم.
چگونه میتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟
شما برای ثبت سفارش و خرید از فروشگاه اینترنتی ژوتی پس از اینکه کالای مورد نظر را انتخاب کردید آن را به سبد خرید اضافه و به ترتیب مراحل خرید اینترنتی را تکمیل نمایید. جهت ثبت سفارش حتما باید در سایت ثبت نام کرده باشید. خواهشمند است اطلاعات تماس خود را صحیح وارد کنید تا بتوانید از ثبت سفارش و مراحل ارسال آن آگاه شوید. لطفا در هنگام ثبت سفارش و خرید کالا به موارد زیر توجه کنید ; از رنگ, مدل, سایز و سایر مشخصات کالا اطمینان حاصل نمایید. دقت کنید که آدرس مورد نظر خود برای دریافت کالا را درست و دقیق ثبت کرده باشید. به تعداد کالا و مبلغ نهایی دقت کنید.
چگونه میتوانم قبل از ثبت سفارش از سایز انتخابی مطمئن شوم؟
در صفحه ی محصول با مطالعه قسمت "راهنمای سایزبندی" میتوانید از سایز خود مطمئن شوید.
چگونه مطمئن شویم بعد از ثبت سفارش، محصول به دست ما میرسد؟
در فروشگاه ژوتی تلاش بر این است که کالاهای ثبت شده در سفارشات به صورت کامل به کاربران تقدیم شود، اما در صورت بروز مشکل در تامین یا موجودی کالاها، فروشگاه ژوتی این حق را برای خود محفوظ می دارد که کالای دارای مشکل را از سفارش حذف کند و به کاربر از طریق پیامک، تماس یا ایمیل اطلاع رسانی شود.
آیا میتوانم بعد از ثبت سفارش آن را تغییر دهم یا کنسل کنم؟
خیر, متاسفانه پس از تایید نهایی سفارش امکان تغییر آن وجود ندارد.
آیا میتوانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟
خیر, جهت انجام یک سفارش سریع و آسان و تحویل به موقع سفارشات به مشتریان عزیز, امکان خرید آنلاین برای شما فراهم شده است که میتواند تجربه خریدی راحت را برای شما به ارمغان آورد.
پس از اینکه سفارشم را ثبت کردم چقدر طول میکشد به دستم برسد؟
زمان رسیدن سفارش با توجه به عواملی نظیر محل و تحویل سفارش متفاوت است.
سفارش ها چه زمانی به اداره پست تحویل داده میشود؟
همه سفارش های مشتریان, پس از طی مراحل پردازش(1 الی 2 روز) تحویل واحد پستی میشوند.
در صورتی که پرداخت اینترنتی ناموفق باشد و مبلغ از حسابم کم شود چکار کنم؟
گاهی ممکن است در هنگام پرداخت آنلاین, شبکه بانکی قطع شود یا به دلایل دیگر پرداخت ناموفقی انجام گیرد.معمولا در این حالت پول شما در حساب های میانی بانک است و خود بانک مغایرت را برطرف کرده و آن مبلغ را به حسابتان عودت میدهد.در صورتی که پس از 72 ساعت مبلغ کسر شده به حسابتان بازگشت نخورد, با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف گردد.