فروشگاه اینترنتی ژوتی
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

علت جوش صورت و از بین بردن جوش برای همیشه

علت جوش صورت و از بین بردن جوش برای همیشه

علت جوش صورت و از بین بردن جوش برای همیشه

علت جوش صورت و از بین بردن جوش برای همیشه

علت جوش صورت و از بین بردن جوش برای همیشه

یکی از مشکلاتی که مانع از داشتن پوستی صاف و سالم می­شود جوش صورت است. جوش­ های مختلف می­توانند همچنین حتی بعد از رفع شدن نیز ردی بر روی صورت به جای بگذارند. از این رو مقابله با جوش­ها و همچنین از بین بردن جای جوش همواره یکی از دغدغه­های افرادی با پوست مستعد جوش است.

اگر چه بیشتر افراد در سن بلوغ، درگیر جوش صورت می­شوند اما نمی­توان گفت این تنها دوره زندگی است که با انواع جوش روبه ­رو می­شویم. پوست صورت به دلایل مختلفی می­تواند در هر سنی مستعد جوش باشد. اگر شما نیز از جوش­های صورت خود خسته شده­اید یا جای جوش­ها مانع از زیبایی صورت شما شده است قطعاً این مطلب می­تواند به شما کمک زیادی کند.

 در این مطلب با هم به علت جوش صورت انواع جوش صورت، راه ­های از بین بردن جوش صورت و نیز از بین بردن جای جوش را با هم بررسی می­­کنیم:

دلایل بروز جوش صورت

دلایل مختلفی می­تواند سبب بروز انواع جوش بر روی پوست صورت شود. از بین این علائم می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. بارداری
  2. مشکلات هورمونی
  3. استفاده از وسایل آرایشی نامناسب
  4. عدم کنترل چربی پوست صوت
  5. بلوغ
  6. استرس
  7. تغذیه نامناسب

انواع جوش صورت

در کل جوش­ها را می­توان به دو دسته کلی، جوش التهابی و جوش غیرالتهابی تقسیم کرد. در این بین جوش­های سرسفید و سرسیاه از نوع غیرالتهابی هستند و جوش­هایی چون پاپول، ندول، پاسچول و کیست را می­تواند نمونه­های التهابی دانست.

جوش­های التهابی برای درمان نیاز به مراجعه به پزشک و درمان حرفه­ای خواهند داشت. اما جوش­های سرسیاه و سرسفید به عنوان یک جوش غیرالتهابی به راحتی با روش­هایی ساده قابل درمان هستند.

در ادامه بیشتر با جوش­های سرسیاه و سرسفید آشنا خواهیم شد:

۱٫ جوش سر سفید

جوش سر سفید

جوش سر سفید

این نوع از جوش­ ها که با نام کومدون بسته نیز شناخته می­شوند جزو دسته رایج جوش ­ها هستند که اکثر افراد با آن­­ها دست و پنجه نرم می­کنند. معمولاً بروز این نوع جوش به دلیل بسته شدن منافذ رخ خواهد داد. منافذ به دلایلی چون چربی بیش از حد، بالا رفتن میزان سلول­های مرده، تغییرات هورمونی و نیز وجود باکتری بسته می­شوند.

جوش­ های سرسفید دارای برجستگی سفید رنگ و چرکی هستند و پوست ناحیه اطراف آن­ها قرمز رنگ و گاهی سفت و چروک می­شود. گاهی این جوش­ ها دردناک هستند. اما نکته مهم در رابطه با این جوش ­ها جلوگیری از دست زدن به آن­ها و به اصطلاح ترکاندن آن­ها می­باشد. با خارج کردن چرک درون این جوش ­ها راه منافذ باز نخواهد شد بلکه تنها جای آن روی پوست شما به جا می­ماند.

۲٫ جوش سر سیاه

جوش سر سیاه

جوش سر سیاه

جوش­های سرسیاه یا کومدون باز، به شکل نقطه­ای کوچک و سیاه رنگ هستند و به دلیل بسته شدن فولیکول مو با چربی یا سلول­های مرده پوست به وجود می­آیند. این جوش­ها معمولاً دردناک نیستند و پوست اطراف آن­ها نیز کاملاً طبیعی خواهد بود. گرفتگی فولیکول مو باعث می­شود رنگ این جوش­ها، سیاه شود.

این نوع جوش­ها نیز با فشار خارج خواهند شد اما بیرون آوردن غیراصولی آن­ها سبب ایجاد جای جوش خواهد شد.

۶ راهکار برای از بین بردن جوش صورت

6 راهکار برای از بین بردن جوش صورت

۶ راهکار برای از بین بردن جوش صورت

برای جوش ­های التهابی نیاز است که پزشک پوست را بررسی کند و بعد از انجام آزمایش ­های مختلف، بهترین دارو برای درمان جوش صورت انتخاب شود. اما به طور کلی و بیشتر برای مقابله با جوش­های غیرالتهابی نظیر جوش سرسیاه و سرسفید راهکارهای زیر می­توانند بسیار تأثیرگذار باشند:

۱٫ استفاده از محصولات ضدجوش­ متناسب با پوست

یکی از ساده­ترین راه­ های مقابله با جوش­ ها، استفاده از محصولات ضد جوش­ متناسب با پوست است. استفاده از این محصولات می­تواند به شما کمک زیادی در رفع جوش­های صورت کند.

این روزها برندهای معتبری در زمینه ارائه محصولات ضدجوش، بسیار موفق ظاهر شده­اند. از این رو شما می­توانید بهترین محصولات ضدجوش را متناسب با بودجه خود برای رهایی از جوش­های صورت تهیه کنید.

از محبوب ترین محصولات ضد جوش، ضد جوش نوتروژینا می باشد که پیشنهاد می کنیم از این محصول استفاده نمایید.

۲٫ تغذیه صحیح

تغذیه صحیح از دیگر مواردی است که نقش بسیار موثری در رهایی شما از جای جوش خواهد داشت. یکی از بهترین راه­ها که به شما این امکان را خواهد داد تا بدون صرف هزینه­ای اضافه، یک پوست صاف و زیبا داشته باشید رژیم سالم خواری است. استفاده از خوراکی­ های چرب و شیرین و فست فودها یکی از دلایلی هستند که باعث شده هر روز شاهد جوش­ هایی جدید روی پوست خود باشید.

با تغییر غذاهای مصرفی بعد از مدتی به خوبی می­توانید تأثیر آن را بر روی پوست خود مشاهده کنید.

۳٫ تغییر سبک زندگی

استرس و بی خوابی را می­توان از دیگر مواردی دانست که باعث ایجاد جوش صورت می­شوند. حتماً شما نیز تجربه این را داشته ­اید که به دلیل استرس زیاد برای یک قرار مهم یا یک مهمانی خاص از روزها قبل استرس دارید و درست در روز موعود با یک جوش بزرگ رو به­ رو می­شوید.

 برای همین می­توان گفت با داشتن یک سبک زندگی ریلکس و منظم می­توان در زمینه داشتن پوستی صاف و زیبا نیز موفق­تر بود.

۴٫ داشتن روتین پوستی مناسب

یکی دیگر از مواردی که در از بین بردن جوش صورت بسیار موثر خواهد بود داشتن یک روتین پوستی مناسب است. این که پوست تمامی مواد موردنیاز خود را از محصولات مراقبتی دریافت کند و همچنین با شستشوی صحیح و منظم، چربی و مواد اضافه به خود نگیرد نیز باعث خواهد شد پوست کمتر درگیر جوش شود.

برای همین کافی است متناسب با بودجه خود، یک روتین خوب و مناسب پوست خود را تهیه و استفاده کنید.

۵٫ انجام فشیال ماهانه

فشیال ماهیانه و دریافت خدمات متناسب با نوع پوست خود نیز کمک می­کند که جوش نزنید. در صورت مراجعه به یک مرکز حرفه­ای، خدمات ضدجوش به شما ارائه خواهد شد و از این رو خیلی راحت تعداد جوش­های شما کاهش پیدا کرده و به حداقل می­رسد.

شما همچنین می­توانید با تهیه وسایل مورد نیاز خود نیز در خانه یک فشیال حرفه­ای و خانگی را برای خود داشته باشید.

۶٫ استفاده از محصولات آرایشی باکیفیت

به هیچ عنوان از محصولات آرایشی تقلبی و ارزان استفاده نکنید. پوست شما بسیار ارزشمند است و محصولات غیراورجینال می­توانند آسیب­ های زیادی به پوست شما بزنند که یکی از آن­ها ایجاد جوش است. لذا سعی کنید در انتخاب کرم­ها و محصولات آرایشی، از برندهای معتبر خرید کنید.

۵ محصول مهم برای از بین بردن جای جوش

5 محصول مهم برای از بین بردن جای جوش

۵ محصول مهم برای از بین بردن جای جوش

خیلی از افراد ممکن است از شر جوش­ها راحت شده باشند اما هنوز با جای جوش­ها دست و پنجه نرم کنند. جای جوش یکی از مشکلات پوستی است که به راحتی امکان پاک شدن آن­ها وجود نخواهد داشت. اما در این رابطه نیز محصولاتی وجود خواهند داشت که قطعاً به شما در از بین بردن جای جوش کمک می­کنند:

۱٫ ماسک ­های صورت

برخی از ماسک­ صورت دارای خاصیت ترمیم کنندگی هستند و می­توان روی آن­ها برای ترمیم اسکار و جای جوش حساب باز کرد. استفاده از ماسک­ هایی مانند ماسک عسل یا ماسک آلوئه ورا به شما کمک می­کند تا پوست صاف­تری داشته باشید. این روزها به راحتی نمونه ورقه­ ای هر یک از ماسک­ها نیز قابل تهیه هستند. برای همین با هر میزان مشغله به راحتی قادر به استفاده از آن­ها خواهید بود.

۲٫ محصولات دارای آلفا هیدروکسی اسید

یکی از ترکیبات عالی برای از بین بردن جای جوش، آلفا هیدروکسی اسیدهاست. کرم­ هایی که در ترکیبات خود دارای این این ماده هستند در صورت استفاده منظم به خوبی می­توانند لکه­ ها، جای جوش و آکنه را پاک کنند. این کرم­ها در از بین بردن لایه ­های مرده پوست و نیز جلوگیری از انسداد پوست بسیار موفق عمل می­کنند.

از این رو می­توان گفت استفاده از کرم­ هایی با این ماده کمک بسیاری به شما در داشتن پوستی صاف و یکدست خواهند نمود.

۳٫ محصولات دارای اسید لاکتیک

از دیگر اسیدهای موثر برای از بین بردن جای جوش، اسید لاکتیک است. استفاده منظم از محصولاتی که این نوع ترکیب را داشته باشند باعث می­شود رفته رفته لکه­ ها و جای جوش روی پوست کمرنگ شده و در نهایت از بین بروند.

۴٫ محصولاتی حاوی رتینوئیدها

محصولاتی که دارای رتینوئید هستند نیز در درمان جای جوش بسیار موثر می­باشند. از این رو برای داشتن پوستی صاف و بدون جای جوش، صابون­ها و کرم های دارای این ماده هستند نیز انتخابی عالی محسوب می­شوند.

۵٫ لایه بردارها

 

کرم­ها و ماسک­های لایه­ بردار نیز می­توانند در این زمینه ببسیار موفق عمل کنند. لایه برداری پوست سبب می­شود لایه­ های مرده پوست از بین رفته و همچنین جای جوش و لکه نیز به مرور کمر­نگ­تر شود. این روزها تنوع محصولات لایه بردار از برندهای خوب نیز بسیار زیاد است و شما به راحتی می­توانید با هر بودجه­ ای یک لایه بردار مناسب تهیه کنید.

حرف آخر

در این مطلب انواع جوش را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین انواع راهکارهای ساده برای خداحافظی با جوش و جای جوش آورده شده­اند. شما به راحتی با مراقبت­ هایی ساده و در صورتی که جوش ­های شما از نوع التهابی نباشند می­توانید در خانه میزان جوش­ها و جای جوش را در صورت خود به حداقل برسانید.

البته برای پوست­هایی که درگیر مشکلات هورمونی هستند و جوش­های آن­ها التهابی است نیز می­توان در کنار درمان­های دارویی با یک روتین خوب و مواد ضدجوش موثر زودتر به نتیجه رسید. در واقع می­توان با هر نوع پوستی، با یک روتین ساده و نیز یک سری از مراقبت­ها  به یک پوست سالم و زیبا دست پیدا کرد.

در فروشگاه ژوتی نیز انواع محصولات برای داشتن روتینی مناسب برای از بین بردن جوش و نیز انواع کرم­های ضدجوش و لایه بردار با خاصیت از بین بردن جای جوش موجود هستند. شما می­توانید در این فروشگاه انواع محصولات مراقبت از پوست و همچنین محصولات آرایشی باکیفیت را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

 

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. در غیر اینصورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالاتتون جواب می‌دهیم.
چگونه میتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟
شما برای ثبت سفارش و خرید از فروشگاه اینترنتی ژوتی پس از اینکه کالای مورد نظر را انتخاب کردید آن را به سبد خرید اضافه و به ترتیب مراحل خرید اینترنتی را تکمیل نمایید. جهت ثبت سفارش حتما باید در سایت ثبت نام کرده باشید. خواهشمند است اطلاعات تماس خود را صحیح وارد کنید تا بتوانید از ثبت سفارش و مراحل ارسال آن آگاه شوید. لطفا در هنگام ثبت سفارش و خرید کالا به موارد زیر توجه کنید ; از رنگ, مدل, سایز و سایر مشخصات کالا اطمینان حاصل نمایید. دقت کنید که آدرس مورد نظر خود برای دریافت کالا را درست و دقیق ثبت کرده باشید. به تعداد کالا و مبلغ نهایی دقت کنید.
چگونه میتوانم قبل از ثبت سفارش از سایز انتخابی مطمئن شوم؟
در صفحه ی محصول با مطالعه قسمت "راهنمای سایزبندی" میتوانید از سایز خود مطمئن شوید.
چگونه مطمئن شویم بعد از ثبت سفارش، محصول به دست ما میرسد؟
در فروشگاه ژوتی تلاش بر این است که کالاهای ثبت شده در سفارشات به صورت کامل به کاربران تقدیم شود، اما در صورت بروز مشکل در تامین یا موجودی کالاها، فروشگاه ژوتی این حق را برای خود محفوظ می دارد که کالای دارای مشکل را از سفارش حذف کند و به کاربر از طریق پیامک، تماس یا ایمیل اطلاع رسانی شود.
آیا میتوانم بعد از ثبت سفارش آن را تغییر دهم یا کنسل کنم؟
خیر, متاسفانه پس از تایید نهایی سفارش امکان تغییر آن وجود ندارد.
آیا میتوانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟
خیر, جهت انجام یک سفارش سریع و آسان و تحویل به موقع سفارشات به مشتریان عزیز, امکان خرید آنلاین برای شما فراهم شده است که میتواند تجربه خریدی راحت را برای شما به ارمغان آورد.
پس از اینکه سفارشم را ثبت کردم چقدر طول میکشد به دستم برسد؟
زمان رسیدن سفارش با توجه به عواملی نظیر محل و تحویل سفارش متفاوت است.
سفارش ها چه زمانی به اداره پست تحویل داده میشود؟
همه سفارش های مشتریان, پس از طی مراحل پردازش(1 الی 2 روز) تحویل واحد پستی میشوند.
در صورتی که پرداخت اینترنتی ناموفق باشد و مبلغ از حسابم کم شود چکار کنم؟
گاهی ممکن است در هنگام پرداخت آنلاین, شبکه بانکی قطع شود یا به دلایل دیگر پرداخت ناموفقی انجام گیرد.معمولا در این حالت پول شما در حساب های میانی بانک است و خود بانک مغایرت را برطرف کرده و آن مبلغ را به حسابتان عودت میدهد.در صورتی که پس از 72 ساعت مبلغ کسر شده به حسابتان بازگشت نخورد, با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف گردد.