فروشگاه اینترنتی ژوتی
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

نحوه ست کردن رنگ­ های مختلف لباس

نحوه ست کردن رنگ ­های مختلف لباس

نحوه ست کردن رنگ­ های مختلف لباس

نحوه ست کردن رنگ­ های مختلف لباس

نحوه ست کردن رنگ­ های مختلف لباس

خیلی از افراد با وجود به تن کردن لباس­ های گران­ قیمت و مد روز، اصلاً شیک­ پوش به نظر نمی­رسند. از طرفی نیز برخی از افراد با وجود به تن کردن لباس­ هایی ساده همیشه استایل آن­ها، نگاه­ها را مجذوب خود می­ کنند. در واقع این که چه رنگ­ هایی را با هم در استایل استفاده نمود مهم است. برای رقم زدن یک استایل خاص و مناسب نیاز به هزینه اضافی نیست. بلکه می­توان تنها با انتخاب صحیح رنگ لباس­ها، پوششی جذاب و خاص داشت.

اگر چه انتخاب رنگ­ لباس­ها تا حدودی سلیقه­ ای است اما در این رابطه باید به قوانین نحوه ست کردن رنگ­ های مختلف لباس نیز توجه داشت. توجه به برخی از نکات ساده کمک می­کند تا رنگ­ها در استایل ما هارمونی زیبایی را ایجاد کنند.

احتمالاً شما نیز دوست دارید استایلی جذاب و مناسب داشته باشید و مایلید با شناخت رنگ­های متضاد و موافق در انتخاب رنگ­ها موفق­تر عمل کنید. در این حالت قطعاً این مطلب می­تواند در این رابطه به شما کمک زیادی کند.

اهمیت استفاده از اصول رنگ شناسی در انتخاب لباس ها

 
اهمیت استفاده از اصول رنگ شناسی در انتخاب لباس ها

اهمیت استفاده از اصول رنگ شناسی در انتخاب لباس ها

 

در خیلی از مواقع به سادگی می­توان اجزای مختلف یک استایل را با هم هماهنگ نمود. تصور کنید قراری مهم در پیش دارید و بسیار مهم است که در این قرار استایل زیبایی داشته باشید. حال اگر بدون شناخت رنگ­ها و صرفاً از روی زیبایی هر یک از اجزا، دست به انتخاب بزنید نتیجه به هیچ عنوان راضی­ کننده نخواهد بود.

اما با کمی آگاهی و آشنایی با قوانین ست کردن رنگ­ها و نیز اصول رنگ­ شناسی می­توانید با اطمینان بهترین استایل را داشته باشید. شناخت اصول رنگ­ها باعث می­شود که با اعتماد به نفس بیشتری دست به انتخاب لباس­ها بزنید و با حس بهتری در هر فضایی حضور داشته باشید.

این روزها بسیاری از طراحان مد و هنرمندان به منظور ست کردن لباس­ها از چرخه رنگ­ها استفاده می­کنند. اگر شما نیز دوست دارید استایل­ هایی هنرمندانه و خاص داشته باشید قطعاً شناخت چرخه رنگ­ها به شما کمک زیادی می­کند:

چرخه رنگ در ست کردن لباس چیست؟

 
 
چرخه رنگ در ست کردن لباس چیست؟

چرخه رنگ در ست کردن لباس چیست؟

چرخه رنگ­ها در واقع نمودار دایره­ای است. به کمک این نمودار می­توان متوجه شد که رنگ­های مختلف با هم چه رابطه­ ای دارند. طراحی این چرخه اولین بار توسط ایزاک نیوتون به صورت نامتقارن و با هفت رنگ بنفش، نیلی، آبی، سبز، زرد، نارنجی و قرمز انجام شد.

اما بعدها، یوهان ولفگانگ فون گوته با حذف رنگ نیلی از این چرخه، باعث شد این چرخه، به چرخه­ای متقارن تبدیل شود. این چرخه تا به امروز مبنایی برای انتخاب رنگ لباس­ها و ست کردن آن­ها محسوب می­شود.

انواع رنگ­ها در چرخه رنگ برای ست کردن لباس­ها

یکی از دسته ­بندی انواع رنگ­ها براساس سرد، گرم و خنثی بودن آن­هاست. رنگ­ هایی چون قرمز گرم، آبی سرد و خاکستری خنثی هستند. اما دسته­ بندی دیگری نیز برای رنگ­ها وجود دارد. رنگ­های موجود در چرخه رنگ­ را می­توان به سه گروه زیر تقسیم نمود:

 

۱٫ رنگ­ های اصلی

در این گروه رنگ­های زرد، آبی و قرمز قرار می­گیرند. در واقع برای به دست آوردن این رنگ­ها نمی­توان دو رنگ را با هم ترکیب نمود. اما دیگر رنگ­ها، در نهایت از ترکیب این سه رنگ به دست آمده­اند.

۲٫ رنگ ­های ثانویه

این رنگ­ها ترکیبی از رنگ­های اصلی محسوب می­شوند. به عنوان نمونه برای تهیه رنگ نارنجی، باید رنگ قرمز و زرد با هم ترکیب شوند. یا رنگ سبز حاصل ترکیب رنگ آبی و زرد است.

۳٫ رنگ­ های درجه سه

برای به وجود آمدن رنگ­های دسته سوم، رنگ­های اصلی و ثانویه با هم ترکیب می­شوند. از بین این رنگ­ها می­توان به رنگ­های کهربایی، فیروزه­ای و سرخابی رسید.

نحوه ست کردن لباس­ها براساس چرخه رنگ

 
نحوه ست کردن لباس­ها براساس چرخه رنگ

نحوه ست کردن لباس­ها براساس چرخه رنگ

 

تا به این­جا با چرخه رنگ و دسته­ بندی رنگ­ها در آن آشنا شدیم. اما از کجا بفهمیم که این چرخه رنگ در ست کردن لباس­ها چگونه استفاده می­شود؟

استفاده از رنگ­های مکمل در ست کردن لباس­ها

یکی از قانون­های ساده برای ست کردن لباس­ ها، توجه به قانون هارمونی رنگ­ هاست. براساس این قانون، رنگ­ها برای آن که با هم جور باشند باید در چرخه رنگ رو­به­رو یا کنار هم قرارگیرند. توجه به همین نکته ساده می­تواند شما را در ست کردن لباس­ها بسیار حرفه­ای تر کند. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت:

سه تکنیک مهم هارمونی رنگ­ها برای ست کردن لباس­ها

 
 
سه تکنیک مهم هارمونی رنگ­ها برای ست کردن لباس­ها

سه تکنیک مهم هارمونی رنگ­ها برای ست کردن لباس­ها

۱٫ از رنگ­ های متضاد استفاده کنید

در چرخه رنگ، رنگ­های متضاد کاملاً مقابل هم هستند. مثلاً رنگ قرمز متضاد رنگ سبز است. بنفش و زرد و نیز نارنجی و آبی نیز از رنگ­های متضاد با یکدیگر محسوب می­شوند.

خیلی از افراد فکر می­کنند این رنگ­ها اصلاً با هم ترکیب جالبی نخواهند بود. اما با یک بار استفاده از آن­ها در استایل خود قطعاً از زیبایی به وجود آمده لذت خواهید برد. معمولاً رنگ­های متضاد برای استایل­های بهاری بسیار جذاب هستند.

۲٫ رنگ­های متوالی را با هم به کار ببرید

یکی دیگر از روش­های عالی رای ست کردن لباس ­ها، استفاده از رنگ­ های متوالی است. در چرخه رنگ، رنگ ­های متوالی کنار هم قرار دارند. در صورتی که قصد دارید به این روش رنگ لباس­ های خود را ست کنید کافی است چند رنگ متوالی نظیر، آجری، شتری و نارنجی را با هم به کار ببرید. از ترکیب این رنگ­ها می­توان به یک استایل خاص و شیک و بسیار سنگین و باوقار دست پیدا نمود.

۳٫ رنگ­ های سه­ گانه را با هم ست کنید

رنگ­هایی که در چرخه رنگ، دارای فاصله یکسانی از هم هستند به رنگ­های سه­گانه معروف می­باشند. این رنگ­ها نیز در صورت قرارگیری درکنار هم فوق­العاده هستند. از استایل­ های ست شده با رنگ­های سه­ گانه می­توان به یک تیشرت بنفش کمرنگ، شلواری به رنگ سبز زیتونی و کیفی نارنجی رنگ روشن اشاره نمود.

آشنایی با رنگ­ های ست هر رنگ

آشنایی با رنگ­ های ست هر رنگ

آشنایی با رنگ­ های ست هر رنگ

برای راحتی هر چه بیشتر شما عزیزان در ادامه به طور کامل خواهیم گفت که هر رنگ کاربردی با چه رنگ­هایی ست می­شود:

۱٫ رنگ خردلی

خردلی یکی از طیف­های رنگ زرد است و می­توان گفت یک رنگ گرم محسوب می­شود. برای داشتن استایلی جذاب شما می­توانید رنگ خردلی را با رنگ­ هایی چون رنگ سیاه، بنفش، قهوه­ای، سرخابی و آبی ست کنید.

۲٫ رنگ مشکی

رنگ مشکی جزو رنگ­هایی است که با هر رنگی ترکیب زیبایی را به وجود می­آورد. تنها رنگ­های پاستیلی، ترکیب جالبی با رنگ مشکی نیستند.

۲٫ رنگ گلبهی یا هلویی

برای ست کردن رنگ هلویی یا گلبهی، می­توان به سراغ رنگ­ هایی چون، خاکستری، سرمه­ ای، طلایی، فیروزه­ای، سفید، بژ، سبز پاستلی، بنفش اسطوخودوسی و قرمز رفت. این رنگ با ترکیب با هر یک از این رنگ­های ذکر شده می­تواند زیبایی و جلوه خاص خود را داشته باشد.

برای نمونه ترکیب رنگ گلبهی و سبز پاستلی یک انتخاب جذاب برای فصل تابستان است.

۳٫ رنگ آجری

آجری، رنگی با تناژ رو به تیره و از طیف رنگ نارنجی می­باشد. این رنگ جزو رنگ­های گرم است و در فصل پاییز زیباترین حالت خود را نشان خواهد داد. برای ست کردن این رنگ، می­توانید از رنگ­های سبزآبی، سبز یاقوتی روشن، آبی کبریتی، قرمز روشن، نارنجی، خردلی سو رنگ­های خنثی مانند رنگ طوسی، مشکی و سفید استفاده کنید.

۴٫ رنگ مسی

مسی رنگی قهوه­ای و متمایل به قرمز است. علت نامگذاری این رنگ شباهت آن به رنگ فلز مس می­باشد. این رنگ نیز در دسته ­بندی رنگ­های گرم قرار داشته و برای ست کردن آن دست شما باز است. شما می­توانید این رنگ را با رنگ­های متنوعی چون صورتی کمرنگ، فیروزه­ای، سفید، خاکستری، بژ و زرد تیره ست کنید.

۵٫ رنگ سبز یشمی

یکی از جذاب­ترین رنگ­ها برای داشتن یک استایل جذاب و باوقار، رنگ سبز یشمی است. سبز کله­ غازی، سرمه­ای، سفید و بادمجانی جزو رنگ­هایی هستند که در صورت ترکیب با رنگ سبز یشمی زیبایی فوق­العاده­ای را به وجود می­آورند.

 بهتر است اگر قصد استفاده از رنگی تیره برای ست کردن با این رنگ را دارید رنگ سورمه­ ای را جایگزین رنگ مشکی کنید. چرا که رنگ مشکی این استایل را بیش از اندازه تیره خواهد نمود.

۶٫ رنگ نارنجی

نارنجی نیز یک رنگ گرم محسوب می­شود و یک رنگ روشن و شاد است. برای داشتن استایلی پرانرژی این رنگ به شما کمک زیادی می­کند. برای زیبایی هر چه بیشتر این رنگ در استایل خود، می­توانید در کنار آن رنگ ­هایی چون سفید، مشکی، سرمه ­ای، آبی کاربنی، طوسی، سبز زیتونی و بنفش را به کار ببرید. به نوعی برای دیده شدن هر چه بیشتر این رنگ، باید با رنگ­های سرد یا خنثی هماهنگ شود.

قانون ۱۰، ۳۰، ۶۰ در ست کردن لباس­ها

یکی از قانون­های معروف در ست کردن رنگ لباس ­ها، قانون ۱۰، ۳۰، ۶۰ است. در واقع اعداد درون این قانون نشان ­دهنده میزان استفاده از هر رنگ در یک استایل می­باشد. به کمک این قانون نیز به راحتی می­توان یک استایل ست و جذاب داشت.

طبق این قانون ابتدا باید از چرخه رنگ­ها، یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی در نظر بگیرید. این رنگ باید رنگ ۶۰ درصد از اجزای استایل شما باشد. معمولاً این رنگ از رنگ­های روشن و خنثی انتخاب خواهد شد.

حال باید ۳۰ درصد اجزای استایل نیز به رنگی دیگر باشند. البته این رنگ باید متناسب و هماهنگ با رنگ اصلی انتخاب شود. برای انتخاب رنگ ۳۰ درصدی نیز معمولاً از رنگ­های خنثی یا ثانویه استفاده می­شود.

در نهایت رنگ سوم باید ۱۰ درصد استایل را تشکیل دهد. رنگ­ هایی چون قهوه­ای، آبی سیر، بنفش تیره، قرمز و سبز زیتونی معمولاً به عنوان رنگ ۱۰ درصدی به کار برده می­شوند. البته صرفاً رنگ­های ۱۰ درصدی به همین چند مورد محدود نمی­شوند. از رنگ ۱۰ درصدی معمولاً برای اجزای کوچک­تری چون کلاه، کفش، کمربند، روسری یا گردنبند استفاده می­شود.

حرف آخر

در این مطلب از سری مقالات فروشگاه ژوتی سعی شد اطلاعات کاملی در رابطه با ست کردن رنگ لباس­ها در اختیار شما عزیزان قرار داده شود. قطعاً با چند بار تمرین و تکرار به راحتی به انواع رنگ­ها شناخت پیدا کرده و می­توانید بهترین استایل­ های ست و جذاب را برای خود رقم بزنید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. در غیر اینصورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالاتتون جواب می‌دهیم.
چگونه میتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟
شما برای ثبت سفارش و خرید از فروشگاه اینترنتی ژوتی پس از اینکه کالای مورد نظر را انتخاب کردید آن را به سبد خرید اضافه و به ترتیب مراحل خرید اینترنتی را تکمیل نمایید. جهت ثبت سفارش حتما باید در سایت ثبت نام کرده باشید. خواهشمند است اطلاعات تماس خود را صحیح وارد کنید تا بتوانید از ثبت سفارش و مراحل ارسال آن آگاه شوید. لطفا در هنگام ثبت سفارش و خرید کالا به موارد زیر توجه کنید ; از رنگ, مدل, سایز و سایر مشخصات کالا اطمینان حاصل نمایید. دقت کنید که آدرس مورد نظر خود برای دریافت کالا را درست و دقیق ثبت کرده باشید. به تعداد کالا و مبلغ نهایی دقت کنید.
چگونه میتوانم قبل از ثبت سفارش از سایز انتخابی مطمئن شوم؟
در صفحه ی محصول با مطالعه قسمت "راهنمای سایزبندی" میتوانید از سایز خود مطمئن شوید.
چگونه مطمئن شویم بعد از ثبت سفارش، محصول به دست ما میرسد؟
در فروشگاه ژوتی تلاش بر این است که کالاهای ثبت شده در سفارشات به صورت کامل به کاربران تقدیم شود، اما در صورت بروز مشکل در تامین یا موجودی کالاها، فروشگاه ژوتی این حق را برای خود محفوظ می دارد که کالای دارای مشکل را از سفارش حذف کند و به کاربر از طریق پیامک، تماس یا ایمیل اطلاع رسانی شود.
آیا میتوانم بعد از ثبت سفارش آن را تغییر دهم یا کنسل کنم؟
خیر, متاسفانه پس از تایید نهایی سفارش امکان تغییر آن وجود ندارد.
آیا میتوانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟
خیر, جهت انجام یک سفارش سریع و آسان و تحویل به موقع سفارشات به مشتریان عزیز, امکان خرید آنلاین برای شما فراهم شده است که میتواند تجربه خریدی راحت را برای شما به ارمغان آورد.
پس از اینکه سفارشم را ثبت کردم چقدر طول میکشد به دستم برسد؟
زمان رسیدن سفارش با توجه به عواملی نظیر محل و تحویل سفارش متفاوت است.
سفارش ها چه زمانی به اداره پست تحویل داده میشود؟
همه سفارش های مشتریان, پس از طی مراحل پردازش(1 الی 2 روز) تحویل واحد پستی میشوند.
در صورتی که پرداخت اینترنتی ناموفق باشد و مبلغ از حسابم کم شود چکار کنم؟
گاهی ممکن است در هنگام پرداخت آنلاین, شبکه بانکی قطع شود یا به دلایل دیگر پرداخت ناموفقی انجام گیرد.معمولا در این حالت پول شما در حساب های میانی بانک است و خود بانک مغایرت را برطرف کرده و آن مبلغ را به حسابتان عودت میدهد.در صورتی که پس از 72 ساعت مبلغ کسر شده به حسابتان بازگشت نخورد, با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف گردد.