فروشگاه اینترنتی ژوتی
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

درمان قطعی منافذ باز پوست

درمان قطعی منافذ باز پوست

درمان قطعی منافذ باز پوست

درمان قطعی منافذ باز پوست

درمان قطعی منافذ باز پوست

یکی از مشکلات برخی از افراد داشتن منافذی باز است که به پوست ظاهر نامناسبی می­بخشند و به دنبال درمان قطعی منافذ باز پوست هستند. منافذ پوست برای نفس کشیدن آن بسیار مهم و حیاتی هستند. در حالت عادی این منافذ بسیار ریز هستند و روی صورت مشخص نخواهند بود. برای همین پوست کاملاً صاف و یکدست نشان داده می­شود. بسته شدن کامل این منافذ می­تواند مشکلات بسیاری را برای پوست به همراه داشته باشد. برای همین همیشه باید با باز ماندن این منافذ اجازه داده تا پوست به خوبی نفس بکشد.

اما گاهی منافذ از حالت طبیعی و نرمال خود بزرگ­تر هستند. در چنین حالتی پوست ظاهر صاف و لطیف خود را از دست خواهد داد و باعث می­شود زیبایی پوست تحت ­الشعاع قرار گیرد. معمولاً مشکل منافذ بزرگ پوست در افرادی دیده می­شود که دارای پوستی چرب یا مختلط هستند.

در واقع چربی بیش از حد پوست یکی از مواردی است که منجر به بزرگ­تر دیده شدن منافذ یا همان ایجاد پوست پرتقالی خواهد شد. در این مطلب با هم بررسی خواهیم کرد که چگونه می­توان منافذ باز پوست را درمان کرد؟

درمان قطعی و دائمی منافذ باز پوست!

از همین ابتدا لازم به ذکر است که هیچ روشی به منظور درمان قطعی منافذ باز پوست وجود ندارد. هیچ نقطه­ ای از دنیا نمی­توان محصول یا روشی را پیدا کرد که منافذ را کاملاً ببندد. چرا که اصلا قرار نیست این منافذ بسته شوند. پوست برای آن که سالم بماند باید از طریق این منافذ تنفس کند. حتی بسته شدن منافذ باعث می­شود که بزرگ­تر دیده شوند و این چیزی نیست که ما به دنبال آن باشیم.

اما این به معنای تقلبی بودن محصولات استاندارد و باکیفیت ارائه شده تحت عنوان درمان منافذ باز پوست نیست. منافذ به طور کامل بسته نمی­شوند اما می­توان با برخی از مراقبت ­ها و به کارگیری روش­ هایی، آن­ها را بسیار کوچک­تر و کاملاً طبیعی نمود.

به عنوان نمونه به کمک پاکسازی به موقع، می­توان بقایای سلولی و روغن درون منافذ را از بین برد. در نتیجه منافذ بعد از تخلیه جمع­تر می­شوند و دیگر ظاهر نامناسب قبل را نخواهند داشت.

انواع منافذ باز پوست

انواع منافذ باز پوست

انواع منافذ باز پوست

به طور کلی می­توان منافذ باز پوست را در انواع زیر و در پوست­های مختلف مشاهده نمود:

۱٫ منافذ ۰ شکل

معمولاً این دسته از منافذ در منطقه تی صورت خود را نشان می­دهند. شکل ظاهری این منافذ به صورت گرد است و در افراد دارای پوستی مستعد آکنه و چرب، بزرگ­تر دیده می­شوند.

۲٫ منافذ U شکل

این نوع منافذ شبیه به حرف انگلیسی U هستند. این منافذ به دلیل خشکی پوست خود را بروز می­دهند.

۳٫ منافذ Y شکل

گاهی در برخی از افراد با بالا رفتن سن و کاهش تولید کلاژن، منافذی به وجود خواهند آمد. معمولاً این نوع منافذ روی گونه­ ها دیده می­شوند.

دلایل ایجاد منافذ باز پوست

دلایل ایجاد منافذ باز پوست

دلایل ایجاد منافذ باز پوست

بزرگ بودن منافذ پوست می­تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از بین این علائم می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. بالا بودن میزان تولید سبوم
  2. ژنتیک یا وراثت
  3. افزایش سن و کاهش تولید کلاژن
  4. فولیکول­های ضخیم مو
  5. قرارگیری زیاد در مقابل آفتاب و نور خورشید

۹ راهکار عالی برای درمان منافذ باز پوست

9 راهکار عالی برای درمان منافذ باز پوست

۹ راهکار عالی برای درمان منافذ باز پوست

به منظور کوچک کردن و درمان منافذ باز پوست راهکارهای مختلفی وجود دارد که در ادامه مهم­ترین و موثرترین آن­ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

۱٫ لایه برداری برای درمان منافذ باز پوست

یکی از راه ­های موثر برای داشتن پوستی صاف و بدون منافذ باز پوست، استفاده از لایه­ بردارهای مناسب است. به کمک لایه ­بردارها می­توان، پوستی صاف­تر و سفت­ تر داشت. لایه­ برداری به ویژه در افرادی که پوست چرب دارند کمک می­کند چربی اضافه پوست گرفته شده و منافذ بزرگ­تر نشوند.

البته این را باید در نظر داشت که روش موثری چون لایه ­برداری نیز باید به اندازه استفاده شود. استفاده روزانه از لایه­ بردارها باعث تحریک تولید سبوم در بدن خواهد شد. بهترین حالت، لایه ­برداری هفتگی برای درمان منافذ باز پوست است.

۲٫ استفاده از کرم مناسب جهت درمان قطعی منافذ باز پوست

 

رتینوئیدهای موضعی نیز از طریق برداشتن لایه ­های رویی پوست، باعث می­شوند که منافذ کوچکتر دیده شوند. اما در مورد استفاده از این محصولات نیز باید احتمال ایجاد حساسیت توسط آن­ها را در نظر گرفت.

گاهی ممکن است بر اثر استفاده از رتینوئیدهای موضعی، پوست به نور خورشید حساسیت پیدا کند و دچار قرمزی و خشکی شود. از این رو استفاده از رتینوئیدها بیشتر از یک بار در روز توصیه نمی­شود.

۳٫ ماسک خاک رس برای درمان منافذ پوست

استفاده منظم از ماسک خاک رس نیز به سفت شدن منافذ و کوچک­تر شدن آن­ها کمک می­کند. این نوع ماسک از طریق خشک کردن سبوم از لایه­ های عمیق­تر پوست، باعث می­شود به منافذ محکم ­تری دست پیدا نمود.

۴٫ درمان آکنه برای درمان منافذ باز پوست

شاید تعجب کنید اما واقعاً آکنه ­ها یکی از مواردی هستند که باعث بزرگ­تر شدن منافذ باز پوست می­شوند. از این رو با درمان آکنه­ ها می­توان کمک زیادی به کاهش سایز منافذ نمود.

یکی از اقداماتی که جهت درمان آکنه باید انجام دهید استفاده از آنتی بیوتیک ­هاست. البته برای استفاده از آنتی بیوتیک حتماً باید زیر نظر پزشک اقدام کنید.

۵٫ روغن درمانی برای درمان قطعی منافذ باز پوست

یکی دیگر از روش­ های خیلی خوب برای درمان منافذ، استفاده از روغن­ های طبیعی است. روغن­ هایی چون روغن پوست دارچین یا روغن کرچک به واسطه خاصیت ضدباکتریایی و ضدالتهابی که داشته به بهبود بافت پوست کمک می­کنند و می­توان برای کوچک شدن منافذ روی آن­ها حساب باز کرد.

برای پوست­های چرب بهتر است مدت زمان استفاده از روغن­ها، از ۱۵ دقیقه بیشتر نشود. همچنین می­توان برای اثرگذاری هر چه بیشتر روغن آن را با روغن حامل ترکیب نمود.  برای کاهش منافذ باز پوست، روغن آرگان نیز بسیار معروف و اثرگذار است.

۶٫ میکرونیدلینگ برای درمان منافذ باز پوست

در این روش درمانی، به منظور تحریک تولید کلاژن در پوست، از سوزن­های بسیار ریزی استفاده می­شود. این روش کمک می­کند تا پوست صورت بهبود پیدا نموده و محکم­تر شود. میکرونیدلینگ باعث می­شود تا منافذ بزرگ پوست محکم­تر شوند و مشکلاتی چون پوست پرتقالی و چاله ­های جای جوش بهبود پیدا کنند.

این روش ممکن است تا چند روز، تورم و قرمزی به همراه داشته باشد.

۷٫ استفاده از لیزر برای درمان منافذ باز پوست

گاهی استفاده از برخی دستگاه­ های لیزر کمک می­کند تا منافذ کوچک­تر شوند. از طریق لیزر درمانی می­توان پوستی صاف و بدون منافذ بزرگ و نامناسب داشت.

البته این نکته نیز لازم به ذکر است که برای گرفتن نتیجه­ای مناسب، باید متخصص پوست، به خوبی پوست شما را بررسی کرده و در نهایت متناسب با نوع پوست شما، نوع دستگاه مناسب را انتخاب کند.

۸٫ استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی غیرکمدوژنیک

این دسته از محصولات آرایشی مانع از مسدود شدن منافذ پوست خواهند شد. بسته شدن منافذ باز پوست، باعث بزرگ­تر دیده شدن آن­ها می­شود و پوست ظاهر بدی به خود می­گیرد. برای همین به منظور جلوگیری از انسداد منافذ پوست، محصولاتی را برای مراقبت و نیز آرایش پوست خود انتخاب کنید که بر روی بسته­ بندی آن­ها عباراتی چون non-comedogenic، oil free و Won’t clog pores درج شده باشد.

این عبارات به معنای آن هستند که محصول موردنظر غیرکمدوژنیک و بدون چربی است و نیز باعث بسته شدن منافذ نمی­شود.

۹٫ داشتن روتین مناسب

یکی از موارد موثر برای داشتن پوستی صاف و سالم، دنبال کردن یک روتین مناسب برای پوست است. یک روتین خوب کمک می­کند تا پوست همیشه تمیز بماند و به دلیل آلودگی، منافذ آن بزرگ­تر نشود. از طرفی با آبرسانی صحیح، پوست دچار خشکی و منافذ بزرگ ناشی از خشکی پوست نخواهد شد.

کلاژن­سازی نیز باعث می­شود پوست بر اثر افزایش سن درگیر بزرگ شدن منافذ باز پوست نشود.

بهترین روتین برای درمان منافذ باز پوست

بهترین روتین برای درمان منافذ باز پوست

بهترین روتین برای درمان منافذ باز پوست

  1. همیشه سعی کنید دو بار در روز با شوینده­ای متناسب با پوست خود، آن را بشویید. شستشوی صورت به جلوگیری از بزرگ شدن منافذ و نیز ممانعت از ایجاد آکنه کمک می­کند.
  2. هر روز با استفاده از سرم ویتامین سی مناسب، از پیری پوست جلوگیری کنید. چرا که افتادگی پوست نیز از مواردی است که باعث بزرگ­تر شدن منافذ می­شود.
  3. در روتین روزانه خود حتماً از ضدآفتاب مناسب استفاده کنید. آفتاب باعث شل شدن پوست و بیشتر دیده شدن منافذ می­شود.
  4. برای پوست چرب، حتماً هفته­ ای یکی دو بار از لایه ­بردارهای مناسب استفاده نمایید.
  5. حتماً با مرطوب کننده مناسب پوست را مرطوب نگه دارید. خشکی پوست نیز باعث بزرگ­تر دیده شدن منافذ می­شود.
  6. هر شب پیش از خواب با مسیلارواتر مناسب یا حتی یک دستمال مرطوب باکیفیت، پوست خود را از آرایش پاک کنید.
  7. حتماً فشیال ماهانه را جدی بگیرید. این کار نیز تأثیر بسیاری در کاهش سایز منافذ و نیز درمان قطعی منافذ باز پوست خواهد داشت.

حرف آخر

در این مطلب راهکارهای مختلفی در رابطه با درمان منافذ باز پوست آورده شد. روش­ هایی چون در پیش گرفتن یک روتین مناسب را می­توان ساده­ ترین راه­ها برای درمان این مشکل دانست که به  راحتی در خانه امکان­­­پذیر است.

در واقع نیازی نیست برای درمان منافذ باز پوست، حتماً از روش­های پرهزینه­ ای چون لیزر استفاده شود. بلکه به کمک یک روتین مناسب و محصولات مراقبتی با قیمتی بسیار مقرون­به­صرفه می­توان از شر منافذ باز پوست خلاص شد.

در فروشگاه ژوتی شما می­توانید انواع  محصولات آرایشی و بهداشتی باکیفیت و با قیمت مناسب را برای داشتن پوستی صاف و سالم تهیه کنید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. در غیر اینصورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالاتتون جواب می‌دهیم.
چگونه میتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟
شما برای ثبت سفارش و خرید از فروشگاه اینترنتی ژوتی پس از اینکه کالای مورد نظر را انتخاب کردید آن را به سبد خرید اضافه و به ترتیب مراحل خرید اینترنتی را تکمیل نمایید. جهت ثبت سفارش حتما باید در سایت ثبت نام کرده باشید. خواهشمند است اطلاعات تماس خود را صحیح وارد کنید تا بتوانید از ثبت سفارش و مراحل ارسال آن آگاه شوید. لطفا در هنگام ثبت سفارش و خرید کالا به موارد زیر توجه کنید ; از رنگ, مدل, سایز و سایر مشخصات کالا اطمینان حاصل نمایید. دقت کنید که آدرس مورد نظر خود برای دریافت کالا را درست و دقیق ثبت کرده باشید. به تعداد کالا و مبلغ نهایی دقت کنید.
چگونه میتوانم قبل از ثبت سفارش از سایز انتخابی مطمئن شوم؟
در صفحه ی محصول با مطالعه قسمت "راهنمای سایزبندی" میتوانید از سایز خود مطمئن شوید.
چگونه مطمئن شویم بعد از ثبت سفارش، محصول به دست ما میرسد؟
در فروشگاه ژوتی تلاش بر این است که کالاهای ثبت شده در سفارشات به صورت کامل به کاربران تقدیم شود، اما در صورت بروز مشکل در تامین یا موجودی کالاها، فروشگاه ژوتی این حق را برای خود محفوظ می دارد که کالای دارای مشکل را از سفارش حذف کند و به کاربر از طریق پیامک، تماس یا ایمیل اطلاع رسانی شود.
آیا میتوانم بعد از ثبت سفارش آن را تغییر دهم یا کنسل کنم؟
خیر, متاسفانه پس از تایید نهایی سفارش امکان تغییر آن وجود ندارد.
آیا میتوانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟
خیر, جهت انجام یک سفارش سریع و آسان و تحویل به موقع سفارشات به مشتریان عزیز, امکان خرید آنلاین برای شما فراهم شده است که میتواند تجربه خریدی راحت را برای شما به ارمغان آورد.
پس از اینکه سفارشم را ثبت کردم چقدر طول میکشد به دستم برسد؟
زمان رسیدن سفارش با توجه به عواملی نظیر محل و تحویل سفارش متفاوت است.
سفارش ها چه زمانی به اداره پست تحویل داده میشود؟
همه سفارش های مشتریان, پس از طی مراحل پردازش(1 الی 2 روز) تحویل واحد پستی میشوند.
در صورتی که پرداخت اینترنتی ناموفق باشد و مبلغ از حسابم کم شود چکار کنم؟
گاهی ممکن است در هنگام پرداخت آنلاین, شبکه بانکی قطع شود یا به دلایل دیگر پرداخت ناموفقی انجام گیرد.معمولا در این حالت پول شما در حساب های میانی بانک است و خود بانک مغایرت را برطرف کرده و آن مبلغ را به حسابتان عودت میدهد.در صورتی که پس از 72 ساعت مبلغ کسر شده به حسابتان بازگشت نخورد, با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف گردد.