فروشگاه اینترنتی ژوتی
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

پیلینگ صورت چیست (لایه برداری پوست)؟ | بهترین کرم لایه بردار

پیلینگ صورت چیست؟ (لایه برداری پوست)

پیلینگ صورت چیست؟ (لایه برداری پوست)

 

پیلینگ صورت چیست؟ (لایه برداری پوست)

پیلینگ صورت چیست؟ (لایه برداری پوست)

پیلینگ صورت چیست؟ پیلینگ صورت یا همان لایه برداری پوست، یک روش زیبا سازی مخصوص در سراسر دنیاست و بیش تر پزشکان، این روش درمانی را به منظور لایه برداری پوست به کار می برند. پیلینگ یا لایه برداری صورت یعنی جوان سازی پوست. به این طریق انجام می شود که لایه سطحی سلول های مرده پوست را از بین برده و از طریق تحریک سلول های مجاور، یک لایه با سلول های تازه و باکیفیت ایجاد می شود.

لایه های پوست عبارتند از: اپیدرم (لایه سطحی)، لایه وسطی و لایه عمیق. لایه برداری پوست باعث می‌شود پوست بهتر، نرم تر و شاداب تر شود. پیلینگ صورت، روشی عالی برای نابودی لک ها و چروک های صورت است.

 

فواید پیلینگ یا لایه برداری صورت

 

فواید پیلینگ یا لایه برداری صورت

فواید پیلینگ یا لایه برداری صورت

عمل پیلینگ صورت، موجب بهبود بافت و ظاهر پوست، بهبود گردش جریان خون و آبرسانی پوست می شود. پوست را صاف و نرم کرده و زبری پوست را برطرف می‌کند؛ هم چنین لکه های پوستی را کاهش داده و رنگ پوست را یکنواخت می کند.

لایه برداری پوست، آکنه و جای زخم های آکنه را می کاهد، به پوست صورت طراوت و شادابی می بخشد و از همه مهم تر، سرعت بروز علائم پیری را به تعویق می اندازد.

 

انواع پیلینگ صورت

 

انواع پیلینگ صورت

انواع پیلینگ صورت

پیلینگ صورت به طور کلی به دسته های زیر تقسیم می شود:

۱-پیلینگ مکانیکی

این نوع لایه برداری پوست، با استفاده از دستگاه پیلینگ صورت انجام می گیرد؛ مثل میکرونیدلینگ و میکرودرم.

۱-میکرونیدلینگ

در این روش، سوزن های ریزی وارد پوست می شوند تا پوست را لایه برداری کرده و عمل تولید کلاژن را تحریک کنند؛ نام این سوزن ها، سوزن پیلینگ است. در این روش، کلاژن و الاستین تولید می شود که مشکلات ظاهری پوست را درمان کرده و آثار پیری را کاهش می دهند.

میکرونیدلینگ مزایای دیگری نیز دارد:

-کوتاه بودن دوره نقاهت پیلینگ صورت با استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ

-مناسب بودن این روش درمان برای همه افراد و همه نوع پوست

-بی خطر بودن میکرونیدلینگ

-راهکاری مناسب بودن جهت درمان جای جوش و لک

-کارآمد بودن این روش جهت نابودی آثار پیری صورت

-جایگزین بودن روش میکرونیدلینگ برای درمان مشکلات پوستی با لیزر

۲-میکرودرم

روش دیگر لایه برداری مکانیکی صورت، میکرودرم می باشد. این روش باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست شده و مشکلات تیرگی، چین و چروک های سطحی، چربی پوست و … را نیز برطرف می‌کند.

میکرودرم، هم برای خانم ها مناسب است و هم برای آقایان.

از نتایج استفاده از روش میکرودرم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-پوست ناحیه تحت درمان، نرم و لطیف می شود.

-بافت های پوست تحریک میشوند تا کلاژن تولید کنند.

-هم چنین مواد مغذی فراوانی جذب پوست می شود.

۲-پیلینگ شیمیایی

این روش لایه برداری صورت، با استفاده از مواد شیمیایی که به طور عمده مواد اسیدی هستند، انجام می گیرد. لایه برداری پوست با مواد شیمیایی، باعث برطرف شدن جای جوش، منافذ باز، خطوط سطحی پوست و … می شود؛ به علاوه راهی بی خطر، امن و بدون خونریزی برای رسیدن به نتیجه مطلوب است.

مزایایی که پیلینگ شیمیایی دارد عبارتند از:

-پوست صاف شده و جای جوش ها به طور کامل رفع می‌شوند.

-برای انواع پوست‌ها کاربردی است.

-چین و چروک های سطحی پوست برطرف می‌شوند.

-پس از اینکه دوره نقاهت طی شد، پوست روشن‌تر می‌شود.

۳-لیزر

لیزر، یکی دیگر از روش های لایه برداری پوست است. در این روش، خطوط ریز دور دهان، گونه ها و چشم ها از بین می روند، هم چنین جای زخم های آکنه نیز ترمیم می شوند، بنابراین اگر می خواهید پوستی صاف تر داشته باشید، این روش می تواند انتخاب خوبی برایتان باشد.

عوارض لایه برداری پوست

 

عوارض لایه برداری پوست

عوارض لایه برداری پوست

لایه برداری صورت با وجود داشتن مزایای فراوان، عوارض متعددی نیز به دنبال دارد که به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

-عفونت

لایه برداری صورت، گاه می‌تواند ویروس هرپس را فعال کند. هرپس، ویروسی است که موجب ایجاد تبخال می شود؛ البته امکان ایجاد عفونت باکتریایی و قارچی در روش لایه برداری شیمیایی پوست نادر است.

-قرمزی پوست

شایع ترین عارضه لایه برداری صورت، قرمزی و تورم است. تا چند ماه پس از لایه برداری های عمیق، قرمزی پوست ممکن است استمرار یابد. در این مرحله، پزشک جهت برطرف کردن ناراحتی بیمار، از مسکن استفاده می کند. باید توجه داشته باشید که برای جلوگیری از وسیع شدن قرمزی ها و ماندگار شدن آن، کرم ضد آفتاب بزنید.

-اسکار

احتمال ایجاد اسکار و یا زخم حاصل از پیلینگ صورت نیز کم و ضعیف است، اما اگر با این عارضه روبرو شدید، آنتی بیوتیک ها به بهبود ظاهر زخم هایتان کمک می کنند.

-تغییر رنگ پوست

پیلینگ پوست می‌تواند باعث بیش از حد تیره شدن پوست تحت درمان شود که این مشکل بیشتر در زنان باردار یا زنانی که قرص های بارداری مصرف می کنند، اتفاق می‌افتد. این تغییر می تواند دائمی یا موقت باشد.

 

چه زمانی پوست را لایه برداری کنید؟

 

چه زمانی پوست را لایه برداری کنید؟

چه زمانی پوست را لایه برداری کنید؟

 

به طور کلی بهتر است تا حد امکان کمتر پوست را لایه برداری کنید. هدف از لایه برداری پوست، تسریع پروسه جایگزینی پوست می باشد، اما باید به این نکته توجه کنید که فواصل زمانی لایه برداری پوست وابسته به نوع پوست شماست.

لایه برداری برای انواع پوست را در ادامه ذکر می کنیم:

-پوست چرب

افراد دارای پوست های چرب، می توانند تا ۴ الی ۵ بار در طول هفته از محصولات لایه بردار استفاده کنند. زیرا پوست های چرب، مقاومت زیادی نسبت به این نوع محصولات دارند.

-پوست مختلط و معمولی

اشخاصی که پوست مختلط و معمولی دارند، نهایتا ۳ مرتبه در طول هفته مجاز به استفاده از لایه بردار ها هستند. هم چنین می‌توانند همه روش های لایه برداری را امتحان کنند.

-پوست خشک

اگر پوستتان خشک است، روش های گیاهی و غیر شیمیایی لایه برداری پوست را انتخاب کنید.

-پوست حساس

افرادی که پوستشان حساس است، نباید از لایه بردار های قوی استفاده کنند، در عوض می توانند پوست خود را با لیف مرطوب و نرم لایه برداری کنند و یک بار هم در طول هفته ماسک های ملایم که دارای درصد کمی مواد فعال هستند، به کار ببرند.

مراحل پیلینگ صورت

-مرحله اول:

کرم مخصوص لایه برداری سه مرتبه در طول روز به مدت ۳ الی ۱۰ روز باید مالیده شود. پوسته ها نهایتا تا ۷ روز ریخته می شوند.

-مرحله دوم:

در این مرحله، پوسته ها توسط فرد ماهر پاکسازی می شوند. مدت زمان پاکسازی ۲۰ دقیقه است و پس از آن نیز بر روی پوست مرطوب، کرم تقویتی استفاده می شود.

-مرحله سوم:

۳ روز بعد از پاکسازی، شکستن آمپول های تقویتی یا کرم های تقویتی انجام می شود.

-مرحله چهارم:

به فاصله ۴ روز، اکتودرم انجام می گیرد.

-مرحله پنجم:

هفته ای دو بار و هر بار به مدت ۲۰ دقیقه پوست با دست ماساژ داده می شود.

-مرحله ششم:

۱۲ الی ۱۵ روز پس از پاکسازی اولیه، مجدداً پاکسازی پوست صورت می گیرد.

 

نکات مراقبتی پس از انجام لایه برداری صورت

 

نکات مراقبتی پس از انجام لایه برداری صورت

نکات مراقبتی پس از انجام لایه برداری صورت

-استفاده از ماسک صورت توسط پزشک بلافاصله پس از پیلینگ صورت

-استفاده از پماد ها به مدت ۷ الی ۱۰ روز پس از پیلینگ به منظور نرم کردن پوست

-توجه به داشتن رژیم غذایی سبک

-اجتناب از دمای هوای بسیار بالا یا پایین

-پرهیز از مالیدن یا خاراندن پوست لایه برداری شده

-استفاده از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده به منظور پیشگیری از لک

 

کرم های لایه بردار و عملکرد آن ها

پوست ما، معمولاً روزانه سلول های زیادی از دست می دهد که این اتفاق همراه با پوسته ریزی طبیعی است. پوسته ریزی هم از عواملی چون آفتاب سوختگی، خشکی، بسته بودن منافذ و … نشات می‌گیرد. در پوسته ریزی، حالت یکنواختی و همواری پوست از بین می رود.

کمکی که کرم لایه بردار به شما می کند، این است که سلول های مرده سطح پوست را از بین می برد و پوستتان را شفاف و هموار می سازد، هم چنین استفاده از بهترین کرم لایه بردار، موجب رفع جوش سرسیاه، چین و چروک، باز شدن منافذ صورت و بازگشت رطوبت و شادابی پوست می شود.

بنابراین کرم های لایه بردار، بسیاری از آسیب های پوستی را برطرف می کنند، گاهی بهترین کرم لایه بردار، ملایم تر از برخی شوینده های پوست عمل می کند. ما برای شما عزیزان ماسک صورت ۳ در ۱ گارنیر را پیشنهاد می کنیم. 

 

نحوه کاربرد کرم های لایه بردار

برای اینکه نتیجه مطلوبی از یک کرم لایه بردار به دست آورید، به روش زیر عمل کنید:

قبل از اینکه کرم را به پوست صورت خود بزنید، آن را روی پوست ساعد امتحان کنید؛ اگر علائمی چون خارش و یا هرگونه تحریک اتفاق نیفتاد، می‌توانید به مصرف آن ادامه دهید و به آرامی روی پوست صورت ماساژ دهید.

دقت کنید که لایه بردار نباید به پوست پلک چشم و اطراف دهان برخورد کند. استفاده از کرم لایه بردار، بیش از دو بار در هفته جایز نیست؛ حتی اگر پوست حساسی دارید، باید این تعداد دفعات را به یک بار در هفته کاهش دهید.

هم چنین سعی کنید عمل لایه برداری پوست را در شب انجام دهید، چون پوست در این حالت بسیار نازک و حساس است، اشعه خطرناک نور خورشید موجب آسیب به آن می شود. مصرف ضدآفتاب و تمدید آن را در طول روز فراموش نکنید.

 

آیا کرم لایه بردار معایبی هم دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که حتی اگر بهترین کرم لایه بردار را نیز بیش از حد مجاز مصرف کنید، احتمال بروز واکنش های پوستی وجود دارد. در حالی که استفاده صحیح از کرم لایه بردار، رطوبت پوست را افزایش داده و باعث بهبود وضعیت پوست شما می گردد.

 

سخن پایانی:

در این مطالب سعی کردیم توضیح دهیم پیلینگ صورت چیست و چگونه انجام می گیرد، چه مزایا و معایبی دارد، همچنین با ویژگی های کرم های لایه بردار آشنا شدیم و دریافتیم که برای داشتن پوست شاداب و یکدست، باید در روتین پوستی خود کرم های لایه بردار را بگنجانیم.

نگران مشکلات پوستیتان نباشید، زیرا پس از لایه برداری پوست، این مشکلات درمان شده و اعتماد به نفس تان مجددا باز می گردد.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. در غیر اینصورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالاتتون جواب می‌دهیم.
چگونه میتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟
شما برای ثبت سفارش و خرید از فروشگاه اینترنتی ژوتی پس از اینکه کالای مورد نظر را انتخاب کردید آن را به سبد خرید اضافه و به ترتیب مراحل خرید اینترنتی را تکمیل نمایید. جهت ثبت سفارش حتما باید در سایت ثبت نام کرده باشید. خواهشمند است اطلاعات تماس خود را صحیح وارد کنید تا بتوانید از ثبت سفارش و مراحل ارسال آن آگاه شوید. لطفا در هنگام ثبت سفارش و خرید کالا به موارد زیر توجه کنید ; از رنگ, مدل, سایز و سایر مشخصات کالا اطمینان حاصل نمایید. دقت کنید که آدرس مورد نظر خود برای دریافت کالا را درست و دقیق ثبت کرده باشید. به تعداد کالا و مبلغ نهایی دقت کنید.
چگونه میتوانم قبل از ثبت سفارش از سایز انتخابی مطمئن شوم؟
در صفحه ی محصول با مطالعه قسمت "راهنمای سایزبندی" میتوانید از سایز خود مطمئن شوید.
چگونه مطمئن شویم بعد از ثبت سفارش، محصول به دست ما میرسد؟
در فروشگاه ژوتی تلاش بر این است که کالاهای ثبت شده در سفارشات به صورت کامل به کاربران تقدیم شود، اما در صورت بروز مشکل در تامین یا موجودی کالاها، فروشگاه ژوتی این حق را برای خود محفوظ می دارد که کالای دارای مشکل را از سفارش حذف کند و به کاربر از طریق پیامک، تماس یا ایمیل اطلاع رسانی شود.
آیا میتوانم بعد از ثبت سفارش آن را تغییر دهم یا کنسل کنم؟
خیر, متاسفانه پس از تایید نهایی سفارش امکان تغییر آن وجود ندارد.
آیا میتوانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟
خیر, جهت انجام یک سفارش سریع و آسان و تحویل به موقع سفارشات به مشتریان عزیز, امکان خرید آنلاین برای شما فراهم شده است که میتواند تجربه خریدی راحت را برای شما به ارمغان آورد.
پس از اینکه سفارشم را ثبت کردم چقدر طول میکشد به دستم برسد؟
زمان رسیدن سفارش با توجه به عواملی نظیر محل و تحویل سفارش متفاوت است.
سفارش ها چه زمانی به اداره پست تحویل داده میشود؟
همه سفارش های مشتریان, پس از طی مراحل پردازش(1 الی 2 روز) تحویل واحد پستی میشوند.
در صورتی که پرداخت اینترنتی ناموفق باشد و مبلغ از حسابم کم شود چکار کنم؟
گاهی ممکن است در هنگام پرداخت آنلاین, شبکه بانکی قطع شود یا به دلایل دیگر پرداخت ناموفقی انجام گیرد.معمولا در این حالت پول شما در حساب های میانی بانک است و خود بانک مغایرت را برطرف کرده و آن مبلغ را به حسابتان عودت میدهد.در صورتی که پس از 72 ساعت مبلغ کسر شده به حسابتان بازگشت نخورد, با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف گردد.